Rynkeby

Rynkeby har været vores kunde on/off i rigtig mange år – ja, faktisk helt tilbage til dengang, hvor fabrikken stadig lå i Rynkeby og blev ledet af Dagmar Andreasen.

Vi var med til at opfinde aben Rynke, da han første gang rullede over skærmen i 2001 - og nu har vi været med til at vække ham til live igen, efter at den velkendte abe har haft en pause fra rampelyset.

Idé
Der er nogen, der altid formår at få det bedste ud af enhver situation.
Med temaet ”Squeeze the best out of Life” har vi lavet en film for Rynkeby med orangutangen Rynke i hovedrollen. Filmen er skabt for fremme Rynkeby-brandet i hele Norden.

Resultater
Rynke-filmen “Monkey playing the piano” er i 2015 den mest sete reklame på YouTube i Danmark, nr. 2 i Finland og på top 5 i Sverige1. Rynkeby har investeret i at få halvanden mio. visninger på Youtube, men har fået værdi for det dobbelte: “På Youtube betalte jeg for en kickstart. Men fra de halvanden mio. og op til ca. tre mio. visninger har jeg ikke betalt noget," siger Rynkebys nordiske marketinddirektør, Jørn Falk.

”Monkey playing the piano” er nr. 2 i rækken af online film med den 3D-animerede orangutang Rynke i hovedrollen. Selvom der ikke siges et eneste ord om produktet, er Rynkeby allerede fra den første film vokset markant på parametre som ”Foretrækker” og ”Købsintention.”2

Fun facts
Rynke er bygget op helt fra grunden med skelet og muskler i 3D.
Han har ca. 32.000 hår, der skal belyses i hver eneste frame for at bevare illusionen om at “du ser en rigtig orangutang” med et naturtro og livagtigt udtryk. Processen fra idé til færdig film har taget over et halvt år. Alene animationen har taget en håndfuld medarbejdere på The Mill i London flere måneder.
Filmen er instrueret af Nikolaj Lie Kaas.

Til daglig samarbejder vi med Rynkeby om al TV-kommunikation og kampagneudvikling. Vi står også bag emballagedesignet på flere af Rynkebys produkter, som bliver solgt i Skandinavien. Desuden udvikler vi rigtig mange materialer til Rynkebys in-store markedsføring.

1Kilde: Børsen. 2. februar 2016 http://borsen.dk/nyheder/avisen/artikel/11/132628/artikel.html
2 71% increase inconsumers having Rynkeby as their preferred juice brand for their next buy after watching Monkey Dance.
21% increase in consumers considering buying Rynkeby after watching Monkey Dance. Kilde: UserReport fra BeOn

Du kan også møde os her


Vil du vide mere om Rynkeby - eller hvad vi kan gøre for dig?

Anja Fribo
Anja Fribo, Kontaktchef