Kohberg

Nørgård Mikkelsen og Kohberg startede samarbejdet i sommeren 2012. Dengang var det ikke helt klart, hvad Kohberg stod for – og i en kategori, hvor forbrugerne er meget indifferente, var der behov for en klar linie og et reason why for at købe Kohbergs brød.

Opgaven for os var derfor at hjælpe med en større turnaround, der bl.a. skulle øge kvalitetsopfattelsen, skabe præference og sympati – samt naturligvis øget salg af de enkelte brød.

Der blev gennemført en lang række analyser, som gav os en stor indsigt i, hvad forbrugerne tænker og vælger ud fra, når de køber brød. Bl.a. viste det sig, at indholdet af kerner er et væsentligt valgkriterie. Og denne indsigt ligger bag lanceringen af hele den succesfulde serie Kernegodt.

Vi har hjulpet Kohberg til en komplet 360 graders-løsning, der indebar ny strategi, ny positionering, nyt sortiment, komplet ny grafisk identitet og logo, emballager, websites, film og en række elementer til foodservice-sektoren.

Essensen i kommunikationen er: ”Kohberg bager for dig” og et univers, der foregår i et bageri. For Kohberg bager fantastisk gode og velsmagende brød – faktisk bager de hver eneste nat for at bringe friske brød ud til kunderne.

Du kan også møde os her

  • Kohberg B2C og B2B websites

  • Film

  • Film

  • Emballagedesign

  • Film

  • Emballagedesign

  • Emballagedesign

  • Logo design


Vil du vide mere om Kohberg - eller hvad vi kan gøre for dig?

Bodil Ibsen
Bodil Ibsen, Kontaktdirektør